Vandaag sneeuwt het - Reisverslag uit Durham, Verenigde Staten van Geke en Anna Klinken - WaarBenJij.nu Vandaag sneeuwt het - Reisverslag uit Durham, Verenigde Staten van Geke en Anna Klinken - WaarBenJij.nu

Vandaag sneeuwt het

Door: Anna

Blijf op de hoogte en volg Geke en Anna

29 Januari 2014 | Verenigde Staten, Durham

Halo

Het sneew de op woesdag
Het was......eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee luek
Maar het was wel eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee koud
We haden vrij van school
Ook was papa vrij van zijn school
Mama heeft ons geleerd over het weer
We hebben waterdamp gemaakt
Met de waterketel op het gas
Overal is waterdamp in de lucht
Soms wordt dat dauw
Als het koud wordt ‘s nachts
Soms rijp
Als het vriest
Soms een wolk
Soms wordt de wolk regen
Soms sneeuw
In warme lucht kan veel waterdamp
In koude lucht veel minder
We hebben waterdamp van de waterketel in een bakje laten gaan
En toen hebben we het in de sneeuw gezet
Toen we na het eten gingen kijken was het????????????????????????????????????
Je mag het raden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Xxxxxxxxxxxxxxxx
Geroetjes van anna

  • 29 Januari 2014 - 23:58

    T. Ouwendorp-de Visser:

    Jullie kennen me niet maar jullie vader wel. Maar ik vind het wel leuk om te lezen hoe jullie het daar in dat verre land hebben. Ik ben er nog nooit geweest. Wat leuk dat jullie sneeuw meemaken. Wat zou ik ook graag een dik pak sneeuw willen hebben. Afgelopen zaterdag en zondag heeft het in het noorden van ons land gesneeuwd. Het was ook glad en er waren ook auto's die een ongeluk kregen. Wij hebben hier op de Veluwe alleen maar regen, regen, regen en regen gehad. Nu is het wel koud, maar nog steeds geen sneeuw. Jammer hoor. Ik houd erg van de winter. Schemerlampjes aan, houtkachel aan en dikke sneeuwvlokken buiten tegen de ramen. En dan ook een wandeling in de sneeuw maken. Kunnen jullie al een sneeuwpop maken? Laat maar eens op een foto zien hoe een Amerikaanse sneeuwpop er uit ziet. Daar ben ik wel benieuwd naar.
    En dan zo maar een vrije dag te krijgen!
    Dus de kinderen uit je klas in Nederland kunnen de proefjes niet nadoen. Wel jammer, want nu kunnen ze niet leren wat jij geleerd hebt van je moeder vandaag.
    Je moeder lijkt wel op een echte juf.
    Sturen jullie maar wat sneeuw deze kant op ;)
    Kunnen jullie al een beetje Engels verstaan en hebben jullie dat Amerikaanse vriendinnetje nog? Dan moet zij jullie maar Engels leren en leren jullie haar Nederlands.
    Nog een fijne tijd toegewenst.

  • 30 Januari 2014 - 11:41

    Joanne:

    Hallo lieve Anna,

    Dat is leuk, een dagje vrij in de sneeuw!
    Wel jammer dat je er geen sneeuwpop van kon maken.
    Maar misschien was het daarvoor ook wel te koud.
    Hoe koud is het nu daar?
    Hier valt het nog wel een beetje mee.
    Alleen als ik heel vroeg weg moet, dan moet ik wel eens de autoruit krabben omdat het gevroren heeft.
    Maar sneeuw is er nog niet :(

    Nou, ik denk dat als je een bakje met warme waterdamp in de sneeuw zet dat het water wordt.
    En misschien wel ijs zelfs! als je het er heel lang hebt laten staan.
    Ik ben benieuwd of ik het goed heb.

    Heb je ook al een vriendje of vriendinnetje op school waar je naast zit?
    of waar je wel eens mee speelt?

    Doei lieve Anna! Ik hoop dat je over een poosje weer zo'n leuk verhaaltje gaat schrijven.

    Een lieve knuffel van tante Jootje
    En een kopje van Quibus erbij. Die ligt lekker op m'n schoot te knorren ;)

  • 01 Februari 2014 - 10:23

    Leanne Hannewijk:

    hoi Anna,

    bij ons was het hagel achtig sneeuw ik kon er een ijsbal van maken .
    heb jij ook 9 kinderen in de klas net zo als Geke?ik heb er 27 in de klas .
    heb jij samen met jou moeder het water laten verdampen en dat het dan over een poosje regen wordt.
    even iets anders waarom typte jij er telkens heel veel es er bij en je typte luek in plaats van leuk hoe oud ben je eigelijk? 4?5?of 6?


    Groetjes je nichtje leanne

    nog veel fijne dagen in Amerika

  • 03 Februari 2014 - 19:47

    Ariëtte:

    Ha Anna,

    wat het werd? Ik zou het echt niet weten en hier is het niet zo heel erg koud overdag, dus ik kan het niet proberen. Misschien werd het wel sneeuw, misschien ijs of hele mooie ijskristallen. Ik ben wel benieuwd.
    Leuk hoor, elke keer die verhaaltjes van jou.
    Als ik dit typ, zit jij waarschijnlijk nog op school. Ik ben al even thuis (heb al avondeten op). Morgen moet je nog een daagje en dan woensdag lekker vrij. Geniet daarvan.

    Groeten,
    Ariëtte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Durham

Geke en Anna

Geke (8) en Anna (6) zijn samen met papa en mama een halfjaar in Amerika. Ze gaan daar naar school, maar krijgen ook les van hun mama in rekenen en taal. In Amerika gaat alles anders.

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 12055

Voorgaande reizen:

30 December 2013 - 23 Juni 2014

Amerika

Landen bezocht: