Vrij - Reisverslag uit Durham, Verenigde Staten van Geke en Anna Klinken - WaarBenJij.nu Vrij - Reisverslag uit Durham, Verenigde Staten van Geke en Anna Klinken - WaarBenJij.nu

Vrij

Door: Geke

Blijf op de hoogte en volg Geke en Anna

30 Januari 2014 | Verenigde Staten, Durham

Hallo allemaal,

Niemand had het goed! Ik heb 9 kinderen in de klas, (met mij erbij.) Maar iedereen mag in Amerika op bezoek komen (wij betalen het niet).

Vandaag hadden we vrij, want er was sneeuw. Gisteren waren we al om 12 uur vrij,(achteraf) maar dat was niet nodig, want het ging pas sneeuwen toen we op bed lagen. Er ligt maar 5 cm sneeuw. We konden jammer genoeg geen sneeuwpop maken. Het was geen plaksneeuw. Hier komt nooit sneeuw. Het was een uitzondering. Ze hebben hier geen strooiwagens en sneeuwschuivers. Daarom kan niemand autorijden als het sneeuwt. Dus iedereen is vrij. En morgen hebben we ook nog vrij!

Nu de vragen: De school is om half 3 uit, maar je mag ook blijven tot half 5.

Mama zet een keer foto’s op de weblog.

Ik kan nu nog niet zo goed Engels. Dat is lastig. Vooral als je een invaljuf hebt. Meestal snap ik echt helemaal niet waarover het gaat. Ik pak dan mijn Nederlandse lesboeken. Mama zegt van te voren wat ik moet doen. Maar het is altijd rekenen, taal, Engels, woordpakket of tafels. Dat is saai als je het elke dag moet doen. Daarom hebben we vandaag aardrijkskunde gedaan. Dat was leuk. Hier krijgens ze nooit aardrijkskunde of geschiedenis. En dat vind ik juist leuk.
We krijgen wel gym. Onze gymleraar leert ons basketball. Dat vind ik leuk. We deden ook een soort tikkertje een keer. Maar dat snapte ik niet. Dat is lastig.

Vanaf nu mogen we op woensdag thuisblijven, hebben papa en mama gezegd. Tot we het leuk vinden om naar school te gaan. Dan gaan we thuis leuke dingen doen en leuke vakken leren en uitrusten. Want we zijn vaak moe van al het Engels. We vinden het heel fijn om een dag thuis te zijn.

Omdat ik nog niet zo goed Engels kan heb ik ook nog niet gevraagd over het vriendenboekje, Sanne. Dat doe ik over een poosje. Maar ik ga het niet vergeten!

De verjaardag van Ronke was leuk. Het was helemaal niet zoals in Nederland. Het was in een soort pretpark en papa moest erbij zijn. We speelden niet echt met elkaar. Eerst gingen we allemaal samen bidden(voor de vejaardag). Hier hebben ze hele zoete verjaardagstaart. Ik vind het niet echt lekker, maar het ziet er heel mooi uit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bart, ik vind het leuk dat je een trompet hebt en speelt! Ik probeer nu de dwarsfluit van tante Hanneke, maar dat is best moeilijk.

Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

geke


  • 30 Januari 2014 - 07:03

    T. Ouwendorp- De Visser:

    Voor Geke,

    Wat leuk dat al mijn vragen in de brief aan je zus al door jou beantwoord worden. Je had vast de brief al gelezen? ;)
    Helaas krijg ik dus geen Amerikaanse sneeuwpop te zien. Misschien kan mama ook wel vertellen waarom het de ene keer plaksneeuw is en de andere keer niet?
    Het is wel fijn dat jullie nu één dag in de week thuis mogen blijven. Als jullie weer terug in Holland hopen te zijn, moet je ook eens vragen of je een dag thuis mag blijven. Haha.
    Maar ik begrijp het best, hoor.
    Ik hoop dat de brief goed overkomt want ik type op een iPhone en het is zo klein om te typen. He, dat is waar. Een iPhone is ook Amerikaans. Wist je dat? Maar hij wordt gemaakt in China.
    Wel leuk dat jullie schrijven over bijv. het niet hebben van strooiwagens. Dat wist ik niet. Zo leer ik weer veel van jullie.
    Bedankt voor je brief en doe je ouders de hartelijke groeten.

  • 30 Januari 2014 - 11:35

    Joanne:

    Lieve Geke!

    Wat leuk om weer wat van jullie te horen!
    Wat schrijf je een lang en leuk verhaal.
    Ik kan me goed voorstellen dat het heel moeilijk is om elke dag mensen te horen die je niet goed verstaat en dat je dan zin hebt in een dagje vrij.
    Dan ga je zeker lekker uitslapen? ;-) O nee, dat kunnen jullie niet, toch? ;-)

    Nou, we hebben nog wel heel veel zin in weer een keer een verhaaltje hier.
    Veel succes op school hoor!
    Een dikke knuffel van tante Jootje

    En een kopje van Quibus :)

  • 01 Februari 2014 - 09:59

    Leanne Hannewijk:

    dag Geke,

    Ik heb gehoord dat je maar 9 kinderen in de klas hebt dat is wel weinig ,wij in de klas 27 met mij er bij
    en ik heb die foto's gezien dat vliegtuig was groot .
    Vond je het eng de eerste keer in de klas ? bij 8 andere kinderen in de klas met een andere meester of juf die je allemaal niet ken.
    Ben je er al een beetje aan gewend in Amerika.
    Hoe vond je het kaartje van mij ?leuk?

    Groetjes van je nichtje Leanne

  • 03 Februari 2014 - 19:44

    Ariëtte:

    Ha Geke,

    wat leuk dat je steeds weer een verhaaltje schrijft. Wat heerlijk, zo een daagje vrij. Hier hebben we nog geen sneeuw gehad. Vanmorgen was het alleen een beetje glad op de weg. Het is zelfs niet zo heel erg koud. Misschien was het bij jullie wel kouder. Ligt de sneeuw er nog?
    Lekker dat je woensdag thuis mag blijven. Heerlijk heel de dag Nederlands praten. Misschien een Nederlands boek lezen? Daar heb je er toch heel veel van bij je?

    Groetjes,
    Ariëtte

  • 25 Februari 2014 - 21:48

    Julia Bijkerk:

    Lieve Geke en Anna,

    Mijn mama heeft jouw verhaaltje voorgelezen aan mij. Ik vond het leuk.
    Je bent wel erg ver weg heb ik gezien op de bol van de wereld. Ik mis jullie! Gaat het goed met het babytje in mama's buik?

    groetjes en een dikke kus voor jullie!
    Julia Bijkerk

  • 27 Februari 2014 - 17:35

    Lize Marie:

    Hoi Geke is het leuk in Amerika?

    Hoe gaat het met jou? Met mij gaat het super goed. :)
    Is het eten daar lekker? Waar gaan jullie zondags eigenlijk naar de kerk? En kun je dat wel verstaan allemaal? Lisa's moeder krijgt een kindje, super leuk dus :)
    Hoe is het met het kindje in de buik van je moeder? Lukt het al een beetje op school? Met de hele klas volgen we jou verhalen en we vinden het heel erg leuk. Ik kan niet begrijpen dat je maar 9 kinderen in de klas heb, wij hebben er veel meer! ;p
    Ik mis je :( Ik zou super graag met je spelen! Maar dat kan helaas niet :( Wanneer kom je weer naar Nederland? Zullen we dan afspreken?

    Groetjes
    Lize Marie

  • 22 Maart 2014 - 15:54

    Janine:

    ha Geke

    ik mis je erg, min moeder krijgt een baby;]
    vind je het leuk op school???
    ken je de taal al goed???????????????????????????????????????
    de baby in mama's buik, is 14 weken oud!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    leuk dat je juf een baby krijgt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    groetjes Janine


  • 25 Maart 2014 - 17:26

    Rhode:

    ha Anna

    Mijn moeder krijgt een BABY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!leuk he?????????????????????????

    Ik vind het erg leuk......Kan je al Engels??????????????????????

    Is je juf aardig????????????????????????????????


    Groetjes Rhode

  • 25 Maart 2014 - 17:26

    Rhode:

    ha Anna

    Mijn moeder krijgt een BABY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!leuk he?????????????????????????

    Ik vind het erg leuk......Kan je al Engels??????????????????????

    Is je juf aardig????????????????????????????????


    Groetjes Rhode

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Durham

Geke en Anna

Geke (8) en Anna (6) zijn samen met papa en mama een halfjaar in Amerika. Ze gaan daar naar school, maar krijgen ook les van hun mama in rekenen en taal. In Amerika gaat alles anders.

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 12081

Voorgaande reizen:

30 December 2013 - 23 Juni 2014

Amerika

Landen bezocht: