Gebroken pols - Reisverslag uit Durham, Verenigde Staten van Geke en Anna Klinken - WaarBenJij.nu Gebroken pols - Reisverslag uit Durham, Verenigde Staten van Geke en Anna Klinken - WaarBenJij.nu

Gebroken pols

Door: Mama

Blijf op de hoogte en volg Geke en Anna

02 Juni 2014 | Verenigde Staten, Durham

Geke heeft haar pols gebroken... Vanmorgen zijn we in het ziekenhuis geweest. Eerst moesten we lang wachten. Maar gelukkig is er hier een goed ziekenhuis. We zijn heel vriendelijk geholpen.

Gisteravond is Geke gevallen met de scooter van Christopher en Alicia. We hadden bij de familie Butterfield gegeten, samen met nog een paar andere gezinnen van de kerk. We wilden juist naar huis gaan.

Geke moest erg huilen. Toen kreeg ze een ijsje en dat hielp wel een beetje. Maar ze kon haar arm niet omdraaien. Ze kreeg ook pilletjes voor de pijn, maar omdat ze die niet door kon slikken met water, kreeg ze nog een ijsje. Dat lukte wel. En toen kreeg iedereen een ijsje voor de schrik...
Van al die ijsjes en pilletjes kon ze vannacht gelukkig goed slapen.

In het ziekenhuis heeft de dokter rontgenfoto's gemaakt. Geke moest daarvoor alleen in een kamer en het duurde best lang. Maar ze is erg flink geweest.
Op de röntgenfoto's konden we de botten van Geke's pols zien. Je ziet een klein bobbeltje op een bot. Dat betekent dat het bot gebroken is.

Toen gingen we naar een mevrouw die een spalk kon maken. Ze knipte een vorm uit een stuk plastic. Toen maakte ze het plastic warm, zodat het kon buigen. Ze heeft het netjes om Geke's arm gevouwen. Toen het koud was, was het plastic weer hard. Geke mocht de kleuren van het klittenband uitzoeken: ze koos paars, blauw en roze.

's Nachts mag de spalk af. En omdat hij van plastic is, mag ze er gewoon mee zwemmen in het badje buiten! (En als het lukt, gaan we ook nog een keer zwemmen in de oceaan, gelukkig maar dat dat ook nog kan!)
Geke heeft nu geen pijn meer. Ze ligt lekker op de bank uit te rusten en ze heeft een hele lieve zuster, kijk maar op de foto!

Het duurt ongeveer vier weken voor haar arm genezen is, als alles goed gaat. Dan hopen we alweer in Nederland te zijn! Ergens in de eerste week dat we thuis zijn, zullen we dus een afspraak maken met de Nederlandse dokter.

(En zijn jullie in het grapje getrapt? Scooter is het Engelse woord voor step :-)

  • 02 Juni 2014 - 21:36

    Oma En Marinde:

    Ha die lieve Geke, wat is dat nou...
    een gebroken pols, we schrikken er van zeg...we hopen dat het weer goed genezen zal.
    het zal er wel vrolijk uitzien met die mooie klittenbanden.
    fijn dat je toch in het water kan, als het zo warm is..
    bij ons wordt het nu ook lekker weer.
    en gelukkig zat je niet op een echte nederlandse scooter, we schrokken er al van....:)
    Ik , Marinde gaat morgen naar Rome...
    en Ardjan is nu in Engeland.... nog niet ze ver als jullie...
    dag

  • 02 Juni 2014 - 21:40

    Corine En Johan:

    Ha Geke,

    Wat naar zeg! Maar je bent wel super flink volgens mij!
    Haha, wij waren allebei in het grapje getrapt. Maar toen ik het woord 'grapje' las, dacht ik eerst heel even dat het ook een grapje is dat je pols gebroken is, maar dat is jammer genoeg niet zo! Nu ben je wel een keer in een echt Amerikaans ziekenhuis geweest, dat had je van te voren vast niet bedacht ;-)
    We hebben zin om jullie weer te zien als jullie terug zijn!

    Groetjes, ome Johan en tante Corine
    en een knuffeltje van Jelte


  • 02 Juni 2014 - 22:02

    Tante Gerarda:

    Ha Geke,

    Wat een schrik zeg, zomaar een gebroken pols. Maar zal ik eens wat vertellen: Onze Henrik heeft nu ook zijn pols in het gips, want hij heeft hem ook gebroken. Hij viel niet van een scooter, maar van een little bicycle of his brother Jonathan. (Ik ben niet zo goed in Engels, dus misschien schrijf ik het fout)
    Hij heeft nu soldatengips. Maar hij mag niet zwemmen, want zijn gips mag niet nat worden. Hij heeft ook geen bultje op zijn bot, maar er zat een deukje in.
    k Vind het wel heel knap dat jij helemaal alleen de röntgenfoto hebt gemaakt.
    We zijn wel heel erg benieuwd hoe Amerikaans gips eruit ziet, maar ik begrijp dat we het misschien nog even kunnen zien.

    groetjes en we hopen dat jullie nu nooit meer naar een Amerikaans ziekenhuis hoeven

  • 03 Juni 2014 - 07:55

    Wouter En Arjanne:

    hoi Geke,

    Wat een schrik zeg! Ik dacht ook dat je met een echte grote NL-se scooter gevallen was.... Maar met een step is ook echt niet fijn!
    Beterschap!
    Laat je maar lekker verwennen door de zuster ;)


    groetjes,
    oom Wouter en tante Arjanne

  • 03 Juni 2014 - 08:45

    Annemarie En Hanna:

    Hoi Geke,

    Wat akelig, zo'n zere arm. Harm van ons is pas ook gevallen op straat, niet met de scooter;), maar met een loopfiets. Hij had toen ook een gat in zijn hoofd, want hij was op de stoeprand gevallen. Omdat het avond was moest hij met papa naar het ziekenhuis en daar hebben ze het gat dichtgeplakt met lijm. Wij vonden dat wel raar dat ze een gat in je hoofd dichtplakken met lijm. Maar nu is het echt weer helemaal over. Jammer dat je zo ver weg zit, anders konden we onze naam op je gips schrijven. Dat doen ze hier vaak. Of kan dat op jouw gips niet?

    groetjes ook van de andere Otterspeertjes,
    Annemarie en Hanna

  • 03 Juni 2014 - 11:31

    Elias:

    O o Geke. Wat zielig dat je arm gebroken is. Mama zei dat dat erg pijn doet. Hoe gaat het nu met je? Doet het niet zeer als de spalk eraf moet?

    Mama en papa zeiden nog dat je ook niet op een scooter mag als je nog geen 16 bent, maar nu snappen ze het want op een step mag je natuurlijk wel.
    Noemen ze in Amerika een echte scooter een step? Dan is het precies andersom ;)

    Gelukkig is Anna een lieve zus(ter) zien we op de foto's.

    Mama heeft al heel veel over jullie verteld. Jullie lachen veel en jullie houden er van om mij te knuffelen zei mama. Dat vind ik wel fijn want ik houd ook heel veel van knuffelen. Maar misschien dat ik dan wel per ongeluk aan jullie lange haren trek, dat doe ik bij mama ook wel eens. En alles wat ik vast heb wil ik in mijn mond stoppen dan kan ik het nog beter voelen.
    Ik ben benieuwd hoe jullie eruit zien. Op de computer heb ik jullie al wel eens gezien maar dat vind ik nog wel moeilijk om dan goed te kijken. In het echt lukt dat vast beter.
    Als het 24 juni is gaan mama en ik jullie opwachten in Apeldoorn. Dat is nog 21 nachtjes slapen. Ik heb er wel zin in, maar ik weet niet of het nog heel lang duurt of niet. Want ik slaap nog zoveel dat ik soms even niet weet of het intussen nou een nieuwe dag geworden is of niet.

    Nou doeg! Een sabbeltje van mij,
    Elias

  • 03 Juni 2014 - 16:49

    Joanne En Pedro:

    Ha lieve Geke!
    aah... wat naar! Maar stiekem ziet je arm er nu wel heel vrolijk uit zeg..
    En met zoveel knuffels op de bank en een lieve zuster er naast, is het vast allemaal iets minder erg.
    Heb je vannacht weer goed geslapen? Ik hoop dat het nu geen pijn doet.
    Denk je dat wij het gips dan nog zien? Of mag het er al af voordat je in Nederland komt?
    Doei lieve nichten, tot over 3 weekjes.
    Of nee, vast iets later want in die week zijn wij precies op vakantie...
    Knuffel van ons!

  • 03 Juni 2014 - 19:28

    Hannah:

    He Geke
    wat naar van jou maar gelukkig was het niet erger.
    He effe wat anders wij leren op school nu typen echt grappige
    Bij handvaardigheid maken we nu krotten.
    Echt leuk !!!!!!!!!
    hee doen jullie op die school ook handvaardigheid???????????????
    En hoe heet de school eigenlijk????????????


    VAN HANNAH...

  • 04 Juni 2014 - 05:12

    Michel En Erna Pauw:

    Ha Geke,

    Wat was dat schrikken! Je wordt nu vast heel erg verwend! Beterschap van de Pauwtjes.

  • 04 Juni 2014 - 13:04

    Tante Gerjanne:

    Hoi Geke,

    Wat vervelend zeg, je pols gebroken!
    En spannend om naar het ziekenhuis te gaan, dan ben je bang dat ze je nog meer pijn gaan doen en je weet niet hoe het verder gaat...
    Gelukkig hoef je niet meer naar school, want schrijven, knippen, typen, enzo gaat misschien wel moeilijk met zo'n arm.

    En Anna, jij bent vast ook geschrokken! Fijn dat Geke zo'n grote help-zus heeft!

    Liefs van tante Gerjanne, ome Peter en de jongens

  • 04 Juni 2014 - 19:25

    Mirthe:


    hoi Geke,
    hoe gaat het met je pols?
    het deed vast erg zeer.
    Ik zag op de foto dat je zusje lief bij je stond!
    nog 3 weekjes en dan kom je terug!
    Ik mis je best wel een beetje.
    Je was ALTIJD zo GEZELLIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    LIEFS VAN MIRTHE

  • 06 Juni 2014 - 16:35

    Ellen Den Oudsten:

    Hoi Geke,

    Jij beleeft van alles en nog wat in Engeland. Nu kun je ook nog zeggen dat je in een Engels ziekenhuis bent geweest en geholpen bent door een Engelse dokter. Maar heel leuk is het natuurlijk niet. Zuster Anna zorgt vast heel goed voor je! Ik hoop voor je dat je geen pijn meer hebt en wat fijn dat je wel gewoon in het water kan met je arm, dat is echt een gelukje!
    En wat fijn dat jullie alweer bijna terugkomen naar Nederland! Fijn jullie weer te zien en heerlijk met jullie te kletsen!

    Lieve groetjes aan jullie allemaal,
    Elllen

  • 08 Juni 2014 - 21:34

    Marieke L.:

    Ha Geke en Anna,
    Wat een schrik zeg. Die foto van je botjes ziet er wel stoer uit, hoor!
    Veel beterschap en liefs van Andreas, Samuël en mij.

  • 11 Juni 2014 - 10:00

    Lize Marie:

    wat naar dat je je pols hebt gebroken in dat warme weer.
    we gingen bij pinksteren kamperen in zeeland.
    we gingen vrijdag weg en maandag avond weer terug.
    wij kwamen pas 12 uur aan.
    en gingen toen de tent op zetten.
    Joël en ik gingen toen op de trampoline.
    om 2 uur in de nacht gingen we pas slapen.
    bedankt voor de leuke kaart.
    ik heb een leuke zelfgemaakte verrassing voor jou.
    het is helemaal in.
    ik stuur het naar je op.

    beterschap veel liefs van lize marie


  • 16 Juli 2014 - 06:13

    Jetske:

    niet leuk voor je geke maar dat grapje was wel leuk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Durham

Geke en Anna

Geke (8) en Anna (6) zijn samen met papa en mama een halfjaar in Amerika. Ze gaan daar naar school, maar krijgen ook les van hun mama in rekenen en taal. In Amerika gaat alles anders.

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 2768
Totaal aantal bezoekers 12050

Voorgaande reizen:

30 December 2013 - 23 Juni 2014

Amerika

Landen bezocht: