Blablablablablablabla - Reisverslag uit Durham, Verenigde Staten van Geke en Anna Klinken - WaarBenJij.nu Blablablablablablabla - Reisverslag uit Durham, Verenigde Staten van Geke en Anna Klinken - WaarBenJij.nu

Blablablablablablabla

Door: Geke

Blijf op de hoogte en volg Geke en Anna

16 Januari 2014 | Verenigde Staten, Durham

Halo allemaal

Egt veel reacsies!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jetske hat egt een héééééééééééééééééle lannge reacsie gesreven
En de klas heeft zelf een reacsie gestuurt
Pppppppppp wat veel vragen!!!!!!!!!!!!!!!!
Het boek van de familie vonden we erg leuk!!!! We hadden alle vragen goed, Marinde!
Ik ben niet meer zo erg moe. Alleen ’s morgens. Weet je hoe laat onze school begint??????????????? Om 7.55 uur!!!!!! Vroeg, he?
Op school gaat het goed. Soms vind ik het moeilijk en soms makkelijk. Schrijven is makkelijk en rekenen is moeilijk. Zij leren nu pas aan elkaar schrijven. Maar ze schrijven al getallen van meer dan 1000.
Ik heb al vier vriendinnen. Ronke, Jada en Savannah van school en Alicia van de kerk (die we morgen weer zien op Anna’s verjaardag). We maken vaak grapjes. Dan geeft het niks als je geen Engels praat. Ik mag zaterdag op Ronke’s verjaardag komen. Je zegt Rankeeeeej.
En jullie zijn zeker benieuwd hoeveel kinderen ik in de klas heb? Je mag raden en het in je reactie schrijven. Ha, ha, je raadt het nooit         
Het is erg leuk op school. Ik heb trouwens al van mama lesgehad. Nu heb ik het. En ik mag een weblog schrijven. We hebben gepraat over hoe je een brief moet schrijven. Jullie ook!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Toch? Het staat wel in het taalboek dat we net van meneer Van Grol hebben gekregen over de post.

Maar ik had geen zin meer in typen. Nu zeg ik tegen mama wat ze moet typen. (En ik doe de uitroeptekens. Leuk, he?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

Mag ik nu wat vragen stellen?
Hoe gaat het bij jullie??????????????????????????????????????????????????????
Ik hoop dat jullie baby gauw geboren wordt, Eline.
Wat leuk dat juf Baan een baby krijgt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dat wist ik nog niet.
Hebben jullie nog iets leuks gedaan op school?
En hoe gaat het trouwens met de ooms en tantes?????????????????????????????????????
En hoe gaat het met de neefjes en nichtjes???????????????????????????????????????????????

Ik mis jullie erg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hartelijke groetjes van Geke

  • 17 Januari 2014 - 09:48

    Ome André En Tante Gerarda:

    Ha Geke,

    Wat begint jouw school vroeg zeg. Maar hopelijk ben je dan s middag wel weer lekker vroeg uit. En wat leuk dat je al vier vriendinnetjes hebt.
    Maar k vindt wel een raar idee dat jullie een weblog schrijven en op school zitten als wij hier heerlijk slapen. Dus voor ons idee zit je dan gewoon al midden in de nacht op school.
    oja, en nu nog die moeilijke vraag. Ik denk dat er 11 kinderen in je klas zitten. Of is elk blokje een kind, want dan zijn het er 9. En met jouw erbij 10. Ik doe dus toch maar 10 kinderen ipv. 11. k Ben heel benieuwd of ik het goed heb.
    En bij ons gaat alles gelukkig goed. Jonathan is ook weer beter en gaat weer fijn naar school.

    groetjes

  • 17 Januari 2014 - 09:51

    Ome Rutger En Tante Margreet:

    Ha lieve Geke!!
    Een brief schrijven dat kan jij wel! Echt leuk om weer wat van jou te lezen.
    Ehm je hebt het volgens mij wel eens verteld hoeveel kinderen er in je klas zitten maar ik ben het vergeten. 16 misschien? I don't know...
    Wat fijn dat je al leuke vriendinnen hebt! Hoe was het feestje zaterdag? Vast heel anders als feestjes in Nederland of niet? Hebben jullie veel gesnoept?

    Bij ons gaat het goed hoor! Straks komt Annehettie gezellig op bezoek.
    En het duurt nu niet zo lang meer voor de baby geboren wordt, spannend he..
    We missen je wel hoor! Daarom een kus van ons zo door de computer, komtie hoor: Xxxx
    Doei!

  • 17 Januari 2014 - 13:03

    Oom Bert En Tante Annemaria:

    Dag Geke en Anna,

    Wat kunnen jij mooie verhalen schrijven, Geke! Wij vinden het leuk om te lezen, en zeker met al die uitroeptekens erin. Dan heb ik wel een vraagje hoor.. Als ik hier op mijn computer het uitroepteken typ, komt er maar eentje en bij jullie een hele rij! Doe alle toetsenborden in Amerika dat? Dan wil ik daar ook wel naar toe!

    En Anna, jij bent vandaag jarig! Van harte gefeliciteerd. Hebben de kinderen op school 'Happy Birthday' voor je gezongen? Wel bijzonder hoor, ik ben nog nooit in een ander land jarig geweest. Fijne verjaardag!

    Doen jullie papa en mama de groeten van ons?
    Bye bye!



  • 17 Januari 2014 - 13:43

    Ome Pedro En Tante Jo:

    Lieve Geke!!

    Wat is dat leuk om zo'n lang verhaal van jou te lezen!
    Ik geniet er gewoon van :)
    Nou, ik wilde wel dat ik dat op school mocht doen: brieven schrijven, want daar hou ik ook wel van.

    Nou, uhm,, wij denken dat er 8 kinderen in de klas zitten. Het zullen er vast wel minder zijn dan in Apeldoorn.
    Wat krijgt degene die het goed heeft? Mag die op bezoek komen in Amerika?

    Ga je ook nog een keertje een foto op de weblog zetten? We weten nu al bijna niet meer hoe je eruit ziet. Maar gelukkig hebben wij nog foto's van pas, van de logeerpartij :-)

    Leuk dat je grapjes kunt maken zonder dat je heel goed met elkaar kan praten. Dat is in de klas ook wel eens zo toch? Dan hoef je alleen maar naar elkaar te kijken en dan schiet je al in de lach..
    Of je trekt een gekke bek. Of je doet iets grappigs.. Daar heb je allemaal geen woorden voor nodig.
    Maar ik geloof vast dat jij heel goed Engels kunt straks.

    Wij missen jullie ook.
    Lieve groetjes van ons 2, voor jullie 5!

  • 17 Januari 2014 - 18:55

    Ariëtte:

    Ha Geke,

    Jij hebt ook een heeeeeeeeeeeeel lang verhaal geschreven. Leuk hoor om te lezen. Ik ben echt heel blij voor je dat je al zoveel vriendinnen hebt en dat je al naar een verjaardagsfeestje mag. Je was vorige week toch ook al op een verjaardagsfeestje geweest? Is dat een beetje hetzelfde als in Nederland? Of leuk anders? Hebben ze slingers, taart en doen ze spelletjes? Ik ben wel benieuwd.
    Baby's zijn heel lief. Dat weet ik nu weer heel goed, want mijn broer en schoonzus hebben een baby gekregen woensdag. Een jongetje (Elwin). Ben gelijk even wezen kijken. Zo lief, maar ook zo klein.

    Een hele fijne verjaardag verder van Anna en veel plezier morgen.

    Groetjes,
    Ariëtte

  • 17 Januari 2014 - 20:27

    Bart En Niels Pater:

    Geke en Anna wij denken als jullie moeder ook in de klas is ,zijn het er 11 is dat zo ?????????????????
    Kijk in Nederland kan dat ook bijzonder he' !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nu een vraagje ? Hoe vieren ze een verjaardag in Amerika ? Bart speelt TROMPET leuk vind je ook niet !Wij missen jullie. Anna gefeliciteerd met je verjaardag ik weet niet of ik je op tijd feliciteer maar dat maakt niet uit hoop ik. Jammer dat je die niet hier kan houden .Op school gaat het ook goed . Leuk dat je al vriendinnen heb !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Het lijkt mij best leuk om naar Amerika te gaan Wil je mij een mailtje sturen of ik het goed heb . Al vast een bedankje ! Als je terug kom kun je vast heeeeeeeeeeeeeeel goed engels meschien kun je mij nog wel wat leren.Want als jij het doet moet het wel goed gaan .

  • 18 Januari 2014 - 10:37

    Lianne:

    Beste Geke,

    Kan je deze rij vraagjes beantwoorden?
    De vraagjes wachten op je antwoord.
    Onze klas had inderdaad een groot bericht gestuurd.
    En wat een leuk hondje!
    Is het een hij of zij?
    Hoe heet hij of zij?
    Ik snap echt niet dat jij gewoon nog Nederlands stuurt.
    Toen wij 17 januari naar gym gingen hadden wij een even schattig hondje gezien als jij.
    Als je weer naar Nederland moet wil je zeker het hondje meenemen, toch?
    Stuur je nog een paar foto' s?
    Aan de klas of mij?
    Of allebei?
    Ik wacht op je reactie!

    Hartelijke

    Groetjes van Lianne.

  • 18 Januari 2014 - 15:29

    Marinde:

    Heey Geke,

    leuk zeg zo'n lang verhaal van jou!
    En ook leuk dat je in de klas al leuke vriendinnen hebt!
    ehhmmmm ik denk dat er zeventien kinderen in de klas zitten, want dan past er in elk blokje precies 1 letter. Schrijf je gauw hoeveel het er precies zijn?
    Jullie weten echt al veel over Amerika als jullie alle vragen goed hadden!
    Ik moet heel veel engelse woordjes leren voor school, als jij dat later ook
    moet, ken jij er misschien al heeel veel :)

    Dat is echt vroeg, de school die om 5 voor 8 begint! Hoe laat gaat hij 's middags dan uit?
    ik hoop dat jullie heel vaak een verhaaltje op de weblog zetten!

    send greetings to your parents ;)
    xx Marinde

  • 20 Januari 2014 - 22:13

    Gerlinde :

    Lieve anna,

    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Heb je een fijne dag gehad? Ik mis je wel hoor in de klas!! Maar met z'n allen denken we alle dagen nog aan je. Heb jij ook al vriendinnetjes en vind je het engels moeilijk?
    Wij werken nu over de noordpool en over de zuidpool. We maken in de klas ook een echte iglo.

    Bye, bye,
    Groetjes van Gerlinde Wilbrink

  • 22 Januari 2014 - 16:37

    Jelte:

    Hoi Geke,

    Leuk verhaaltje heb je getypt!
    Je wilt graag weten hoe het met de neefjes en nichtjes gaat he..
    Nou met mij gaat het goed hoor. Ik drink heel veel, het liefst elke twee uur wel.
    En ik groei ook snel zegt mama. Heb je de foto's gezien die mama heeft gemaild? Ik vind het leuk als papa duplo voor mij bouwt, dan til ik mijn hoofd net zo lang op om te kijken totdat ik echt te moe ben. Ineens slaap ik dan.
    Eigenlijk weet ik nog helemaal niet goed hoe jij eruit ziet, want toen mama met jullie skypte toen sliep ik.
    Ik heb zin om jullie over een half jaar te zien, dan komen jullie wel een keer bij me spelen he.. :-)

    xx-jes van Jelte

  • 24 Januari 2014 - 13:24

    Johan En Nellie Weenink:

    Hoi Geke & Anna,

    Fijn dat het zo goed gaat op school. Sanne mist jullie heel erg vertelde ze van de week toen ik de post ging halen. Ze vind het zonder jullie maar saai... gelukkig zie ik dat ze ook wel eens met andere kinderen uit de buurt speelt. ik denk dat de klassen in USA minder groot zijn dan in nederland dus ik denk ongeveer 12 kinderen klopt dat??????????? zie ik kan ook vraagtekens met de computer maken???????????????????? zo een hele rij achter elkaar.

    groetjes de buren!

  • 26 Januari 2014 - 17:22

    Sanne:

    Hoi ik heb niemant in jou hius gezien en ik heb niks gehoort hoe gaat het met het babytje bij ons gaat het goed schijnt de zon daar heel vaak en staat er al iemand in het vriendeboekje dat je van ons hebt gekreegen ik mis je heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg veel lievs sanne en juulia en tessa en jack

  • 07 Februari 2014 - 07:32

    Jetske:

    Beaten fake Eline heeft een zusje gekregen

  • 07 Februari 2014 - 12:16

    Juf Baan:

    Hallo Geke, wat een leuke en lange verhalen lezen wij over jou.
    We zijn nu aan het broodeten, maar de pauze begint bijna. Dus we doen een kort berichtje en dan gaan we naar buiten.
    Eline heeft dus een zusje gekregen. Ze heet Mariëlle en ze is heeeeeel lief (zegt ze).
    Hoe heten de andere kinderen uit je klas????????????????????????????????????? Zo wij doen ook even lekker veel vraagtekens!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! En uitroeptekens!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    We hebben pas apenkooitje gedaan met gym. Doen jullie dat daar ook wel eens?
    Daarnet hebben we gedichtjes gemaakt en uitgebeeld en daar hebben we errrrrrrrrrg om gelachen!! Verder gaat het goed bij ons in de klas.
    Hier nog een leuk gedichtje voor jou, want we zijn nu in de gedichtenstemming (gedichtenweek)

    O, o, o, wat een pech
    onze lieve Geke is weg

    haha, leuk he?
    Wij gaan nu vlug stoppen hoor! Tot snel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Groep 5

  • 16 Februari 2014 - 18:01

    Eline:

    Ha Geke
    Mij zusje is al een flink stuk gegroeid!!!!
    Maar hoe gaat het bij jullie thuis????
    Krijgen jullie wel eens ruzie????
    Bij ons wel!!!!
    Elke dag,en dat is niet fijn!!!!
    Groetjes Marielle,Eline,Arie,Klaasjan,Margo,Paul!!!!

  • 08 Maart 2014 - 10:29

    Anna Blankenstijn:

    hoi,

    alles goed daar in Amerika?
    met mij wel (mijn familie ook!)
    Lisa's moeder krijgt ook een babytje.

    groetjes Anna Blankenstijn

    Ps:ik mis je heel erg!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Durham

Geke en Anna

Geke (8) en Anna (6) zijn samen met papa en mama een halfjaar in Amerika. Ze gaan daar naar school, maar krijgen ook les van hun mama in rekenen en taal. In Amerika gaat alles anders.

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 521
Totaal aantal bezoekers 12057

Voorgaande reizen:

30 December 2013 - 23 Juni 2014

Amerika

Landen bezocht: