Dik - Reisverslag uit Durham, Verenigde Staten van Geke en Anna Klinken - WaarBenJij.nu Dik - Reisverslag uit Durham, Verenigde Staten van Geke en Anna Klinken - WaarBenJij.nu

Dik

Door: Anna en mama

Blijf op de hoogte en volg Geke en Anna

23 Februari 2014 | Verenigde Staten, Durham

Halo allemaal
We heben valentines day gedaan
We heben Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel
Veel gesnoept op valentines dag
We worden heel dik veral mama
Want we krijgen een baby
Hij is al heel groot
Groetjes van anna

Vandaag hebben we heerlijk buiten gespeeld. Korte mouwen, blote voeten, zon, water en modder. Eigenlijk wilden we bij een museum over de Amerikaanse burgeroorlog gaan kijken. Toen werden de slaven vrij. Dat gaan we nog wel een keer doen, maar buitenspelen was nu veel leuker. En morgen wordt het nog warmer...

Anna heeft deze week thuis heel veel geleerd over botten, bloed en ademhalen. Op school heeft ze genoten van de super secret agent ‘e’. Als die aan het eind van een Engels woord staat (bv ‘cake’), maakt hij de vowel ‘a’ sterk, maar zelf zegt hij niks. Spannend! Ze heeft al heel veel geheime agenten opgespoord: bv in bake, pete, rose, cube, dice, duke, life.

Geke heeft deze week een echt Engels boekje gelezen! Op school ontdekte ze ineens dat ze mee kon doen. Ze kreeg het boekje mee naar huis en thuis hebben we om beurten een zin gelezen van een verhaal over William Tell.

Ja, ja, we leren echt al Engels :-) Zelfs zo goed dat Geke tegenwoordig ‘ik bedool’ schrijft als ze ‘ik bedoel’ bedoelt. We krijgen eindelijk het gevoel dat we het Engels kunnen leren en daar zijn we heel blij mee.
We halen wel eens vaker iets door elkaar: Anna vond al die kleine staten op de kaart van Nederland zo grappig. En dat vonden wij allemaal erg grappig, natuurlijk!

Groetjes van mama

• 24 Februari 2014 - 16:42

Joanne:

Ha lieve Anna,

Wat een leuk verhaaltje, over snoepen en de baby..
    Baby is ook een engels woord he, maar dat woord gebruiken we in nederland ook :-)

Stiekem heb ik er al heel veel zin in om jullie babytje te zien. Maar dat duurt nog wel heel lang he, voor hij of zij groot genoeg is. Heb je Elias ook al op een foto gezien? Dat is ook zo'n lief schatje he!

Hier schijnt de zon ook lekker. De vogeltjes fluiten weer 's ochtends vroeg, er zijn alweer narcissen (van die mooie gele bloemen)... Ja, het wordt echt al een beetje zomer!

Nou, we zien er naar uit dat je weer een verhaaltje gaat typen.
    Tot dan!

Liefs van ons twee en een kopje van knorrende Quibus

• 24 Februari 2014 - 19:46

Opa En Oma Rijneveld:

Ha lieve meiden en Willem.
    Wat een leuk verhaaltje van jou Anna en van je mama.
    Tja babytjes, hier Julian, bij tante Margreet en tante Corine zo'n schattig jongetje, en wat zou het in mama's buik zijn?
    Hebben jullie al een echo fotootje gezien?
    Jullie hebben lekker weer? Wij nu ook hier in Nederland, maar nog niet om met blote armen buiten te lopen.
    Wij hebben nu helemaal geen ijs of sneeuw gehad, jammer hoor.
    Wat kunnen jullie toch al goed engels zeg, knap Geke als je een engels boekje kunt lezen.
    fijn dat jullie weer een berichtje stuurde, daar zijn we heel blij mee.
    Dan lijkt het of jullie even hier binnen komen om wat te vertellen.

dag hoor een dikke knuffel voor alle vier.
    van ons Pa en Mama
    opa en oma Rijneveld

• 27 Februari 2014 - 09:52

Eline:

Hallo Geke
    Ik heb het gelezen!
    Een echt Engels boekje heb gekregen!
    Maar kan jij al goed Engels?
    Ik niet zo goed.
    Maar we leren al goed Engels!
    Groetjes Eline

• 08 Maart 2014 - 10:58

Eline:

Hallo Geke
    Hoe is het met de kleine,in mama''s buik?
    Bij mijn zusje gaat het goed.
    Maar ze heeft wel veel krampjes.
    Maar dat hoort er bij!!
    Ben je er blij mee?
    En is je zusje Anna er ook blij mee?
    Ik denk het wel!!
    Groetjes Eline

• 12 Maart 2014 - 20:08

Steven En Jelmer:

Hoi Geke en Anna,

Gefeliciteerd met papa's verjaardag! Hebben jullie hem lekker verwend vandaag?

Wij zijn vandaag naar de kerk geweest omdat het biddag is, dat is bij jullie zeker niet he!
    We kennen ook een engels versje over bidden: Read your bible, pray every day. Dat kennen jullie vast ook!

Groetjes van Steven en Jelmer

• 17 Maart 2014 - 13:18

Rianne Averesch:

Hoi Geke en Anna, papa en mama ook hoor;)

Wat leuk om op jullie site te kunnen lezen hoe het gaat. mooi ok ook wat foto's te zien.
    We zijn eigenlijk best benieuwd hoe mama er nu uit ziet. Kunnen jullie niet stiekem een foto maken en hier opzetten? Moet je het niet aan mama vertellen hoor;)

Fijn dat het met de engelse taal al beter gaat. Kunnen jullie straks op school hier aan groep 7 en 8 gewoon engelse les geven. ha..ha.. dat zou grappig zijn!

We hopen dat het steeds fijner wordt voor jullie. Heel knap hoor, zo lang in het buitenland wonen!
    Een hartelijke groet van ons,
    Annelyn, Gerjan ( oom) Henk en (tante) Rianne

• 17 Maart 2014 - 19:19

Noreen Post :

hoi geke

hoe gaat het daar aan de andere kant van de Atlantische oceaan???????
    met mij gaat het goed,ik heb nog niet zo lang geleden mijn spreekbeurt gehad,een 8 en een half.
    goed he??

groetjes van noreen .

• 26 Maart 2014 - 21:02

Annemarie Otterspeer:

hoi, Anne en Geke

bedankt voor de brief die jullie hadden gestuurd. bij mij op school krijgen ze al bijna ons tweede rapport. wij krijgen ook typles op school, daarom kan ik dezen mail al zelf typen. wij krijgen ook heel veel huiswerk. nu moeten we Engels leren. kan jij al goed Engels? vandaag is de president van Amerika (president Obama) in Nederland. hij ging met het vliegtuig. en hij heel veel beveiliging. wel twee vliegtuigen vol. hij nam zelfs zijn eigen auto's in het vliegtuig mee! ik heb thuis mijn kleren uit gezocht, dus als jullie weer terug in Nederland zijn hebben we nog een heleboel kleren voor jullie.

heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele vriendelijke groeten van de hele familie Otterspeer