Midden in de nacht - Reisverslag uit Durham, Verenigde Staten van Geke en Anna Klinken - WaarBenJij.nu Midden in de nacht - Reisverslag uit Durham, Verenigde Staten van Geke en Anna Klinken - WaarBenJij.nu

Midden in de nacht

Door: Anna

Blijf op de hoogte en volg Geke en Anna

03 Januari 2014 | Verenigde Staten, Durham

Anna vertelt:
In het vliegtuig vond ik het leuk. We kregen lekkere dingen. Snoepjes en koekjes. Maar ik had geen honger. Ik was veel te moe. We konden pas om 5 uur in de nacht naar bed! In Amerika was het toen 11 uur. Ik ben nog steeds een beetje moe. Maar ik ben erg flink. En ’s morgens ben ik elke keer heel vroeg wakker. Al om 4 of 5 uur. Maar ik mag er niet uit, want ik moeten wennen aan de Amerikaanse tijd om te slapen. En ’s avonds wil ik heel erg graag naar bed, want als het in Amerika 7 uur is, is het in Nederland al 1 uur midden in de nacht!! Dus om 7 uur ben ik heeeeeel erg moe. Dan zeg ik ‘good night’ tegen meneer en mevrouw Gunter.
Het is leuk bij meneer Gunter. We logeren daar. Er is ook een hondje. Ze heet Sedie en ze is heel mooi en zacht en grappig. Ze likt elke keer. Dat is een kusje. Ik moet vaak om Sedie lachen.
We gaan bij de kringloop elke keer spullen kopen voor ons huis. En ook speelgoed. Ik heb een poppenbedje gekregen. Hij heeft een echt muziekje.
We hebben ook veel eekhoorns gezien. Want overal tussen de huizen is hier een bos. We hebben ook nog gewandeld in hele mooie tuinen. Die horen bij de universiteit. Er was ook een kerk. Die was ook heel mooi. Die hoort ook bij de universiteit.

  • 06 Januari 2014 - 09:21

    Ome André En Tante Gerarda:

    Ha Anna,

    Wat een belevenis zeg zo'n reis naar Amerika. Anders moet je als je straks naar school gaat maar een zonnebril op zetten. Dan ziet niemand dat je je ogen dicht heb. Kun je toch even slapen.

    groetjes ome André en tante Gerarda

  • 06 Januari 2014 - 18:43

    Daniël:

    Hoi Geke en Anna,

    Vinden jullie het leuk in Amerika?
    Ik vind het leuk dat jullie een berichtje hebben gestuurd.
    Ik vind het wel laat dat jullie school pas om 10.00 uur uit is.

    Groetjes Daniël

  • 06 Januari 2014 - 19:11

    Rutger En Margreet:

    Hoi lieve Anna!
    Wat leuk, jij hebt ook wat geschreven. Fijn om iets van jullie te horen, we waren al reuze benieuwd hoe het met jullie is en we zeggen steeds tegen elkaar: 'hoe zou het toch met Geke en Anna zijn?'

    Ik wist wel dat jullie heel erg dapper zijn. Volgende week ben je vast al wat meer gewend aan de Amerikaanse tijden en dus minder moe.
    Vertel je ook een keer hoe het op school is? Daar zijn we ook heel nieuwsgierig naar. De juf had je al op de foto gezien he. Ze zag er erg vriendelijk uit. Fijn dat mama ook meegaat naar school he.
    Dag flinke meid.
    Goodbye!
    Ome Rutger en tante Margreet

  • 06 Januari 2014 - 19:11

    Samuël Luiten:

    Ik wil ook een hondje. Zijn die kusjes niet vies? Mijn mama geeft ook kusjes. Onze poes niet, die slaapt alleen maar. Nou doeg, en schrijf maar gauw weer!

  • 06 Januari 2014 - 20:00

    Opa En Oma Rijneveld:

    ha lieve Anna.
    wat leuk om dit verhaaltje van je te lezen.
    ik vind het wel dapper hoor . wakker zijn als wij hier gewoon slapen :)
    fijn dat je al een beetje aan Fylkir gewend bent. is Sedie net zo zacht?
    ik hoop dat jullie het niet zo koud hebben.
    groetje ook voor Geke.
    Opa en oma Rijneveld

  • 06 Januari 2014 - 21:02

    Tante Gerjanne:

    Hey Anna,
    Leuk dat jij ook een verhaaltje schrijft!
    Ben je alweer een beetje uitgerust?

    Weet je, Steven zou ook wel naar Amerika willen. Maar dat gaat nog niet gebeuren hoor! Als hij groot is mag hij zelf kiezen waar hij gaat wonen. Maar dan wil hij misschien niet meer naar Amerika (dat hopen wij eigenlijk maar, want we vinden Amerika wel erg ver weg...)

    We zijn ook erg benieuwd hoe het met Geke gaat. En of ze al weer bij haar nieuwe vriendinnetje is geweest. Kunnen jullie al een beetje samen praten?

    Groetjes van tante Gerjanne, ome Peter, Steven, Jelmer en Wytse

  • 07 Januari 2014 - 19:01

    Ellen:

    Ha lieve Geke en Anna!

    Wat leuk om jullie verhalen te lezen!
    Jullie hebben al heel wat beleefd!
    Ik hoop dat jullie snel in Amerika gewend zijn.

    Succes en groetjes,
    Ellen d O

  • 10 Januari 2014 - 16:38

    Eline:

    Hoi Geke
    ik mis heel erg op school!!
    Maar hoe gaat het met jou?
    Met mij gaat het wel goed!!
    En onse baby kan al over twee weken geboren worden!!
    Groetjes Eline

  • 10 Januari 2014 - 20:19

    Marc En Laura:

    Hoi Geke,

    Hoe is het met jou?
    Met ons goed!
    Vandaag hoorden we dat juf Baan een baby krijgt leuk he?
    We missen je hoor.

    Groetjes van Marc en Laura

  • 10 Januari 2014 - 21:07

    Juf Haazebroek:

    Lieve Anna,

    Wat missen we jou in de klas! Een gek idee hoor, dat je zover bij ons vandaan zit! Vanmorgen in de kring hebben we met elkaar uitgerekend hoe laat het bij jou was... Toen kwamen we erachter dat het bij jou nog 3 uur in de nacht was, dus dat je vast nog heerlijk lag te slapen. En dat jij pas ongeveer wakker wordt als wij 's middags gegeten hebben en buiten gaan spelen! We zijn deze week gaan werken over het thema ' ijskoud... Brrr!' Over de Noordpool en de Zuidpool, eskimo's, ijsberen, pinguins en iglo's. We hopen je er een andere keer meer van te vertellen.
    We zijn ook zo benieuwd hoe het met jou gaat. Hoe was het op school? Leek het een beetje op onze klas, of was het heel erg anders? Moet je erg wennen of vind je het juist leuk?
    Laat je het ons gauw weten?
    Groetjes van groep 1/2b, juf Speksnijder en juf Haazebroek

  • 13 Januari 2014 - 18:17

    Joelle En Reinier:

    hoi geke


    wat een leuke foto's heb je gestuurd.

    nog veel plezier!

    groetjes Joëlle, Reinier en het broertje Simon


  • 15 Januari 2014 - 15:13

    Niels Pater :

    Hoi Geke en Anna
    Het is hier woensdagmidag ik heb vrij .
    En het is nu5 over 3 .
    Het is hier ook leuk .
    Hoeveel kinderen ziten er in jou klas ?
    In mijnen 32 .
    Kan je al een beetje engels?

  • 16 Januari 2014 - 12:13

    Juf Baan:

    Lieve Geke,
    Wij zitten nu met elkaar in de klas en zijn ons brood aan het eten. We vonden het erg leuk om foto's van je te zien op deze site. Hoe gaat het nu met je? Wij hebben net weer engels gehad, maar hoe zit het eigenlijk met jouw Engels?? :-) Kun je het al goed? Kun je de juf goed begrijpen? Of heb je een meester? Heb je ook al vriendinnetjes? Wij missen je wel hoor, wat zit je ver bij ons vandaan!
    Vind je het wel leuk op school? Hoeveel kinderen zitten er eigenlijk in je klas?
    Wat hebben we toch veel vragen he? We zijn ook zo vreselijk nieuwsgierig allemaal! En het is hier ook zo anders waarschijnlijk.
    Nou, we hopen snel weer van je te horen! We denken veel aan jullie allemaal.
    Groetjes, juf van Drunen en juf Baan en alle kinderen uit groep 5:
    Lize Marie, Gerard, Jonathan, Janine, Joëlle, Ruben M., Lisa, Hannah, Reinier, Ruben P., Thijs, Anna, Bram, Edward, Ruben L, Lianne, Marc, Clare, Bas, Carlijn, Jetske, Aron, Eline, Geke, Noreen, Laura, Jarno, Mirthe, Willemieke, Lydia en Niels.. de namen staan precies zoals we in de nieuwe vorm zitten, weet je dat nog?

  • 16 Januari 2014 - 19:47

    Johan En Corine:

    Ha lieve meiden!

    Leuk om wat van jullie te lezen en ook op de site van papa en mama!
    Mama mailde dat je de foto van Jelte pas mocht zien als je sommen af waren, Geke;-) Zal ik elke dag een fotootje sturen of lukt het ook om de sommen gewoon af te maken? Je hebt dezelfde rekenboeken als de kinderen uit je klas toch? Gelukkig hoeft rekenen dus niet in het Engels..
    Spannend Anna, morgen je verjaardag.. Ik ben wel benieuwd hoe je verjaardag is in Amerika..!

    Groetjes ome Johan en tante Corine
    en een kusje van Jelte

  • 16 Januari 2014 - 23:15

    Opa En Oma Rijneveld:

    Ha die bijna jarige Anna.
    Morgen ben je jarig. wat zeg ik nou. in Amerika ben je nú al jarig. want in Amerika is het nu bijna 5 uur.
    en lig jij nog lekker te snurken onder het dekbed. ik hoop dat je het lekker warm hebt. maar nu eerst 'happy birdday to you. en in het nederlands : een heel dikke verjaardagknuffel van opa en oma.
    en.... hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag. we hopen dat de Heere je in dit nieuwe jaar spaart en bewaart, ook in Amerika.
    Fijn cadeautjes uitpakken, snoepen en trakteren op school? of doen ze dat niet in Amerika.
    en er komen ook mensen op het eten... nou nou, ik ben echt benieuwd hoe dat allemaal gaan zal.
    Gelukkig schrijft mama op de weblog hoe het allemaal gaat.
    lijkt het net of we even kunnen kijken bij jullie.
    Fijne dag lieve meid, een kus van ons.

    Ha lieve Geke.
    gefeliciteerd met je zus....
    Familie.... hoe heten ze ook al weer? met kinderen komen op bezoek op Anna's verjaardag. Gezellig zeg. ik zou wel even willen komen, maar dat is wel heel ver weg....
    Lastig als alles zo vreemd is he? Maar jullie kunnen in de klas al best met elkaar 'praten'... Fijn dat de mensen zo aardig doen.... daar wordt je best een beetje blij van.
    Leuk om in Amerika een feestje te hebben van een vriendinnetje? weet je al wanneer dat is? lastig om het niet in 'gewoon' nederlands te kunnen vragen he?
    Hebben jullie het nog koud?
    nou Geke ik moet nu gauw naar bed van opa.... en jullie komen er al weer bijna uit .
    Fijne dag en een kus van ons.
    opa en oma Rijneveld


  • 25 Januari 2014 - 09:02

    Anna-Louise Achterberg:

    Hee Anna

    Hoe is het met jou ?
    Ik vind het niet leuk hoor dat je naar Amerika bent gegaan..... Maar gelukkig kom je terug!
    Is het mooi in Amerika? En heb je een leuke klas?
    Is het bij jullie nu niet koud of hebben jullie wel die hele strenge winterkou....
    Bij mijn tante die in Calafornië woont is het juist erg warm.
    Doe je de groeten aan je ouders en aan je zus!
    Veel liefs van Anna-Louise Achterberg (en haar mama)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Durham

Geke en Anna

Geke (8) en Anna (6) zijn samen met papa en mama een halfjaar in Amerika. Ze gaan daar naar school, maar krijgen ook les van hun mama in rekenen en taal. In Amerika gaat alles anders.

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 505
Totaal aantal bezoekers 12046

Voorgaande reizen:

30 December 2013 - 23 Juni 2014

Amerika

Landen bezocht: